Субота, 19.01.2019, 00:47
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS

Офіційний сайт Конятинського ЗЗСО І-ІІІ ст.

Меню сайту
Годинник
Вислови
Ми на мапі
Відвідувачі
Visitors
Flag Counter
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 729
...

Інклюзивне та індивідуальне навчання

 

Інклюзивна освіта

Інклюзивне навчання (англ. включення права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу, з розвитком відповідного інклюзивного освітнього середовища учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».

навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

Інклюзивна освіта включає:

· Визнання рівної цінності для суспільства всіх учнів і педагогічних працівників.

· Підвищення ступеня участі учнів у навчальному процесі та позашкільних заходах й одночасне зменшення рівня ізольованості частини учнів.

· Зміни в політиці навчального закладу, практиці та шкільній культурі з метою приведення їх у відповідність з різноманітними потребами учнів, які навчаються в даному навчальному закладі.

· Подолання бар’єрів на шляху отримання якісної освіти та соціалізації всіх учнів, а не тільки учнів з інвалідністю та учнів з особливими освітніми потребами.

· Аналіз і вивчення спроб подолання бар’єрів і покращення доступності навчальних закладів для окремих категорій учнів. Проведення реформ і змін, спрямованих на користь усіх учнів.

· Переконання, що відмінності між учнями – це ресурс, що сприяє педагогічному процесу, а не перешкоди, які необхідно долати.

· Визнання прав дітей на отримання освіти в загальноосвітніх навчальних закладах, що розташовані за місцем проживання.

· Покращення ситуації у школах у цілому як для учнів, так і для педагогів.

· Визнання ролі шкіл не тільки в підвищенні академічних показників учнів, а й у розвитку місцевих громад.

· Розвиток партнерських відносин між школами і місцевими громадами.

· Визнання того, що інклюзія в освіті – це один з аспектів інклюзії в суспільстві.

«Повноцінна участь» у концепції інклюзії – це спільне навчання учнів з інвалідністю та/або особливими освітніми потребами з іншими учнями, співпраця з ними, набуття спільного досвіду. Вона передбачає активне залучення до процесу навчання кожного учня й безумовне прийняття кожного учня таким, яким він/вона є. Інклюзія починається з того, що визнається наявність відмінностей між учнями. Під час розвитку інклюзивного підходу до навчання такі відмінності враховуються і є основою навчального процесу.

Етапи впровадження

інклюзивного навчання в закладі освіти

 

· Ознайомлення з витягом ОПМПК, рекомендацій щодо організації роботи з дитиною з особливими освітніми потребами.

· Клопотання щодо введення посади вчителя – асистента для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

· Наказ про організацію інклюзивного навчання в закладі освіти.

· План роботи шкільного ПМПК щодо організації інклюзивного навчання.

· Графік роботи психолога, логопеда, дефектолога, соціального педагога з дітьми з особливими освітніми потребами.

· Організація роботи консиліуму над створенням:

1. Індивідуального навчального плану

2. Індивідуальної програми розвитку (ІПР).

3. Карткоюздоров’я і розвитку дитини.

4. Психологічною карткою індивідуального розвитку дитини.

5. Соціального паспорту сім’ї в якій виховується дитина.

6. Щоденника спостереження за дитиною в навчальному закладі.

7. Індивідуальної навчальної програми.

Загальні відомості

Посібники

Онлайн-навчання

Методики

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти та Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 року №732 індивідуальне навчання здійснюється у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності.

Індивідуальне навчання впроваджується з метою забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров'я, демографічної ситуації, організації їх навчання.

Підставою для організації індивідуального навчання є:

  • заява батьків або осіб, які їх замінюють;
  • наказ директора навчального закладу;
  • погодження місцевого органу управління освітою;
  • скерування департаменту;
  • витяг з протоколу ПМПК чи ЛКК (поновлюється кожного року).

Право на індивідуальне навчання мають учні:

  • які за станом здоров'я не можуть відвідувати навчальний заклад;
  • яким необхідно пройти лікування у лікувальному закладі більше одного місяця;
  • які мають високий навчальний потенціал і можуть прискорено закінчити школу;
  • які проживають у селах і селищах (коли кількість учнів у класі становить менше 5 осіб);
  • які не встигають протягом двох років навчання у школі I ступеня;
  • які потребують корекції фізичного та (або) розумового (психічного) розвитку (у разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату).

Згідно наказу директора, в Конятинському ЗЗСО І-ІІІ ступенів організовано індивідуальну форму навчання для Гордей Богдана Івановича.

                                                                      

                                                                      

 

 
Пошук
Календар
Сьогодні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
...
Педпреса
ВСЕОСВІТА
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Osvita.UA
МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ